בעניין כמות השיני"ן בבית תפילין דראש מובא בזוהר שהן שתים, כנמצא בזוהר רעיא מהימנא כרך ג (במדבר) פרשת פנחס דף רנד עמוד א: "מנורה שבע בוצינין דילה (אסתר ב) את שבע הנערות הראויות לתת לה מבית המלך לקבל שי"ן דתלת ראשין ושי"ן דארבע ראשין דתפילין ואינון לקבל ז' ברכאן דק"ש דאינון בשחר מברך שתים לפניה ואחת לאחריה ובערב מברך שתים לפניה ושתים לאחריה לבתר כהנא רבא בעבודה דמשמש בכנפי מצוה פעמונים ורמונים אינון קשרין וחוליין וציץ תפילין מתמן ואילך (שמות ל) ועשית מזבח מקטר קטרת".
לומדים מזה גם שהשי"ן השניה היא בעלת ד' ראשין כדי להשלים מניין ז' ראשין כנגד ז' ברכות דק"ש.
על שכמות השיני"ן בבית תפילין דראש הן שתים הביאו גם הראשונים, כפי שנמצא בדברי רבינו ירוחם תולדות אדם וחוה נתיב יט חלק ד דף קע טור ב: "וכתוב בשמושא רבא שצורת שי"ן של ימין בג' ראשין כשי"ן שלנו ושל שמאל של ד' ראשין ואם עשה בהפך כשר".
וכן הביא בית יוסף אורח חיים סימן לב אות מב ד"ה ומ"ש רבינו: "בפרק הקומץ (לה.) אמר אביי שי"ן של תפילין הלכה למשה מסיני וכתבו התוספות (ד"ה שי"ן) בשם שימושא רבא דשי"ן דימינא תלת רישי ודשמאלא ארבעה רישי ואי אפיך לית לן בה וכתב הרא"ש (הל' תפילין סי' ח) דימינא ושמאלא דמניח קאמר וכן כתב המרדכי (שם יא.) והמנהיג (סי' קנז ד"ה ציפן זהב) וכן כתב הרמב"ם (תפילין פ"ג ה"ב) וכן כתוב בספר התרומה (סי' רח) ומה שכתב נמוקי יוסף (הל' תפילין ז. ד"ה כיצד) דשי"ן של צד ימין היא של ארבעה ראשים ושל שמאל של שלשה ראשים צריך לומר דימין ושמאל דקורא קאמר וזה לשון סמ"ג (שם קד ע"ד) אמר אביי שי"ן של תפילין הלכה למשה מסיני יעשה מימין הקורא בקמט עור דפוס הבית שי"ן וכן מכאן ומכאן דימינא תלת רישי דשמאלא ארבעה רישי פירוש שני יודי"ן יעשה בתוכה כדאיתא בשימושא [רבא] עכ"ל וכתוב בספרי הדפוס על זה (בהגה שם) ואני הנקדן אומן לעשות תפילין קשה בעיני פירוש זה של שני יודי"ן לפי הטעם ששמעתי על שני שיני"ן מתלת רישי ומארבעה רישי שהוא כנגד שני כתיבות שיש לנו כתב הלוחות וכתב ס"ת".
אמנם השי"ן השניה בעלת ד' ראשין אין לה דין אות בפני אצמה כמה שמוסבר בחידושי הגרי"ז מסכת מנחות דף לה עמוד ב: "והנה הש' של ד' ראשין הרי לא נקרא ש' בכה"ת רק בדין ההלכה של תפילין שצריך צורת ש' בתפילין נחשב לאות ולכן נקרא רק ש' של תפילין דרק בתפילין מדין ההלכה של ש' של תפילין נחשב לאות אבל בכ"מ אינו נחשב לאות וזהו דהראה הקדוש ברוך הוא למשה דש' של תפילין ליכא בכל התורה ובכ"מ ש' כזה אינו נחשב לאות".
וככל זה נפסק להלכה בשולחן ערוך אורח חיים הלכות תפילין סימן לב סעיף מב: "שי"ן של תפילין, הלכה למשה מסיני שיעשה בעור הבתים של ראש כמין שי"ן בולטת מקמטי העור, אחד מימינו ואחד משמאלו. של ימין המניח, של ג' ראשים, ושל שמאל המניח, של ארבע ראשים. הגה: מיהו אם היפך, אינו נפסל".